Juni månad

Jaha nu var det ett tag sedan jag skrev något här. Därför tänker jag ta och summera hela juni månad i ett enda långt inlägg så ni får se lite bilder på vad vi haft för oss.

Månaden började med att jag slutade min praktik på Växthuset och gav min handledare Kerstin ett kort som jag gjort som tack för tiden på Växthuset.

Inuti kortet hade jag även skrivit denna dikt som beskriver hur jag kände mig efter praktikperioden.
"Likt en fjäril med ny luft under vingarna
kan jag nu ta mig var som helst."
Kristin Jakobsson 090604

Fredagen den 5 juni åkte vi hem till mamma och Stefan på lite middag tillsammans med Daniel och Lisa.

En av mammas algätare som ligger på rom igen, vilket inte är så värst ovanligt. Tyvärr så överlever väldigt få yngel om ens några varje gång.

Här är några av alla mammas fina trädgårdsblommor.

På nationaldagen den 6 juni fick Erik och jag skjuts till Skänninge av mamma för att träffa Johannes och Carro. Vi firade nationaldagen i Skänninge för att få se kronprinsessan Viktoria.

Kronprinsessan Viktoria utanför stadshotellet i Skänninge.

Två gamla bilar som passade bra på Sveriges nationaldag.

Måste ju även ta att visa er några kort på vad våra söta katter gjort denna månad.

Smokey som ligger i korgen för vantar/sockar och i tvättkorgen.

Spirit ligger i fönstret på ett väldigt annorlunda sätt.

Den nionde juni kastrerades Spirit hos Veterinären här i området. Jag lämnade honom där vid 11.30 och fick komma och hämta honom igen vid 13-tiden. Då var han helt borta stackarn och han hade kissat ner både sig själv och filten i buren. Så när vi kom hem blev det att försöka tvätta av honom lite medan han fortfarande halvsov.

Smokey tyckte det var jättekonstigt att Spirit bara låg där och inte ville leka med honom, men Smokey vek knappt från Spirits sida under de timmarna då Spirit vaknade upp igen.

Sedan på kvällen tog jag tåget till Linghem där Jenny kom och hämtade upp mig. Hon hade lite tjejkväll ute i deras sommarstuga. Det va väldigt mysigt och trevligt. Synd bara att vädret var lite kallt.

Lite av utsikten från sommarstugans tomt.

Midsommar spenderades med goda vänner i Lisas pappas hus i Tallboda. Det var jättetrevligt och vi hade även tur med vädret detta år. Först blev det sill och potatis, sedan lite lekar och framåt kvällen så grillade vi.

På söndagen efter midsommar åkte Erik och jag med Eriks familj till Söderköping. Först strosade vi lite i affärer, sedan åt vi på en restaurang och efter det blev det ännu mer tittande i affärer. Sedan var det dags för ett besök på "Smultronstället", vilket var första gången för hela Eriks familj. Efter att vi ätit glass fortsatte vi promenera runt lite i staden innan det bar av hemåt igen.

Johan, Ulf, Erik, Eva-Maj och jag med våra fina glassar.

Den 22e juni åkte jag hem för att sova i Ljungsbro för den 23e bar det av till Käringön för mig, mamma och Stefan. Vi hade tur med vädret och det var otroligt varmt och skönt hela tiden vi var där, så det blev att vara ute mycket och promenera runt på den fina ön. Det är helt underbart att få komma iväg dit och bara njuta för ett par dagar. Synd att det inte blev längre tid bara.

Kort taget på Orust på väg mot färjan till Käringön.

Bilder tagna i Hälleviksstrand i väntan på färjan.

Lite olika folk. Stefan, Lotti, Mary, mamma, Stefan & mamma och Isabelle & Emma.

Jag ute på en promenad runt ön.

Bilder tagna under min promenad.

En käring gjord av Frans Glatzl (eller liknande) och en kummel (kallas även käring) designad av Carl Hagerling som är Marys och Stephans son.

Lotti, Dennis och hunden Maya framför deras hus på Käringön.

Utsikten från huset.

Hela familjen följde med till bryggan för att vinka av oss.

En vy över hela Käringön.

Bilder tagna från färjan. Solsken, svenska flaggan, kummel x2 och färjan svallvågor.

Vi åkte från Käringön på torsdag för att gå på Liseberg med Daniel och Lisa. Tyvärr har jag inga bilder därifrån än, men hoppas på att få bilderna som Lisa och Daniel tog. Vi åkte i alla fall en hel del karuseller och hade det jättetrevligt, men när dagen började lida mot sitt slut var vi alla jättetrötta. Natten till fredag sov vi på hotell i Göteborg och när fredagen kom var det dags att åka hemåt igen för jag skulle börja jobba klockan 16.

I lördags när jag slutade jobbet vid 14 så tog Erik och jag bussen ut till Lindö-badet för att sola och bada lite. Vi hade även med matsäck så det blev en jättetrevlig eftermiddag tillsammans.

I söndags den 28 juni fyllde Smokey 1år så nu börjar han bli en stor kisse. Men han är fortfarande mattes och husses lilla älskling och fortfarande lika söt och fin.

Igår den 29juni gick Erik och jag på bio och såg filmen "Transformers - De besegrades hämnd". Den var jättebra tycker jag, men jag gillade å andra sidan första filmen väldigt mycket också.

Så nu vet ni lite mer om vad vi haft för oss denna månad. Vi får hoppas att nästa inlägg kommer lite snabbare än detta. Ha det toppen i det varma vädret!